מצבי חירום עלולים לפקוד אותנו ללא זמן להכנה מוקדמת (לדוגמא: רעידת אדמה) ולכן הזמן הטוב ביותר להתכונן הוא כבר היום, בשגרה. פעולות ההכנה הן מעטות ופשוטות והן מצילות חיים. פיקוד העורף מדריך את הציבור במדינת ישראל, באופן שוטף ורציף באמצעים שונים, כיצד עליו להיערך למצבי החירום השונים.
כן, אלה אותם צופרים.
ככל הנראה מדובר בתקלה בצופר. אנא פנו לפיקוד העורף באמצעות האתר או באמצעות שיחה למרכז המידע (בטלפון 104). העבירו את פרטיכם, שם הפונה והכתובת המדויקת בה אתם נמצאים ואת פרטי התלונה (היכן נמצא הצופר, מהם הצלילים שהוא מפיק ובאיזו תדירות).השימוש בפרטים שתעבירו יאפשר לפיקוד העורף לזהות ולתקן את הצופר.
בעת שהייה בבית ו/ או בעת נסיעה ברכב, יש לכוון את הרדיו לתחנת הרדיו האזורית הרלוונטית לאזורך. ההתרעה ברדיו תתבצע באמצעות פריצה לשידור בנוסח הבא: "אזעקה ב___________ (ציון היישוב המרכזי באזור ההתגוננות).
בעת שהייה בבית ניתן לקבל התרעה באמצעות האינטרנט, ההתרעה תינתן באתר האינטרנט של פיקוד העורף וגם באתרים נוספים, כולל שפות (למשל: mako, walla ועוד). באתר פיקוד העורף ניתן להפעיל את ה"גל השקט" לקבלת התרעה ממוקדת למרחב הביתי.
ניתן לקבל התרעה סלקטיבית ואישית לביתכם בכל פעם בו מופעלת התרעה ביישובכם על ידי הפעלת "הגל השקט" באתר פיקוד העורף. הקליקו על האייקון "הגל השקט", עם פתיחת החלון הגדר את שם הישוב שעבורו ברצונך לקבל התרעה. כל עוד אתר פיקוד העורף פתוח במחשב תוכלו לקבל התרעה לביתכם באמצעות צליל ותצוגה.
עליך לפנות לגוף ממנו רכשת את האמצעי – חברת ביפר.אם מדובר בביפר לחירש, קיימת אחריות של שנה על חלקי המכשיר או תיקונים קטנים. אם המכשיר התקלקל או נרטב ואין אפשרות לתקנו, יחויב הזכאי לשלם את עלות התיקון או רכישת ביפר חדש.